USPJEH GIMNAZIJALACA NA KONKURSU INSTITUTA KONFUCIJE

Učenici JU Gimnazija Cetinje učestvovali su na konkursu u crtanju kineskih zmajskih čamaca, koje je organizovao Institut Konfucije na Univerzitetu Crne Gore.

Takmičenje je bilo podijeljeno u četiri grupe:
• predškolska grupa (0-6);
• grupa mlađih osnovaca (7-10);
• grupa starijih osnovaca (11-14);
• grupa tinejdžera i odraslih (15+);

Za svaku grupu bila je predviđena po jedna nagrada za prvo mjesto, dvije nagrade za drugo mjesto i tri nagrade za treće mejsto. Najbolji radovi su objavljeni u njihovoj knizi. Za ovo takmičenje vladalo je veliko interesovanje, pa je na adresu Instituta Konfucije pristiglo više od 260 slika iz više od 20 škola – “JU Gimnazija”, ,,Suncokrili”, ,,Đina Vrbica”, ,,Štampar Makarije”, ,,Maksim Gorki”, Pavle Rovinski”, ,,Vuk Karadžić”, ,,Milorad Musa Burzan”, ,,Sutjeska”, ,,Savo Pejanović”, ,,Dašo Pavičić”, ,,Slobodan Škerović” i drugih.

Duanwu festival ili Festival zmajskih čamaca jedan je od najvažnijih tradicionalnih festivala u Kini, a održava se u čast Quyuana-drevnog kineskog mudraca. Glavni cilj takmičenja je promocija kineske tradicionalne kulture, te povezivanje kineske i crnogorske kulture. Nagrade najboljima na Takmičenju u crtanju kineskih zmajskih čamaca, koje organizuje Institut Konfucije na Univerzitetu Crne Gore, uručene su danas u multimedijalnoj sali Sportsko-kulturnog centra UCG.
Učenici JU Gimnazija Balša Radović i Anja Mirković osvojili su drugo mjesto u kategoriji 15+, a specijalne nagrade su dobili učenici: David Vuković, Milena Abramović i Iva Radoičić.

Balša Radović i Mirković Anja, će, takođe biti, u junu mjesecu učesnici studijske posjete Kini u okviru koje će im biti omogućena posjeta gradovima Changshau i Pekingu, posjeta Kineskom zidu, zabranjenom gradu i velikom broju muzeja. Ova dva učenika su odabrana za posjetu, uprkos velikom interesovanju na nivou Crne Gore. Studijskoj posjeti će prisustvovati 20 učesnika iz Crne Gore. Podsjećamo da je ovu privilegiju prošle godine iskoristilo čak četiri učenika Gimnazije.